Tıp Eğitimi Çalışma Kolu, Türk Tıp Öğrencileri Birliği’nin altı ana çalışma alanından birisidir. Uluslararası Tıp Öğrenci Birlikleri Federasyonu (IFMSA)’de bu çalışma koluna SCOME (Standing Committee on Medical Education) adı verilmektedir.
Tıp Eğitimi Çalışma Kolu’nun amaçları şu şekilde sıralanabilir:
Tıp öğrencisini, aldığı eğitim konusunda bilgilendirmek,
Tıp öğrencisinin aldığı eğitimin eksiklerinin farkında olmasını sağlamak,
Tıp öğrencisinin, en temel paydaşı olduğu kendi eğitimiyle ilgili sorumluluk almasını sağlamak,
Tıp öğrencilerinin kendi eğitimlerindeki eksiklerin çözümü için genel geçer verileri ve bilimsel yöntemleri kullanarak akılcı bir savunuculuk faaliyeti yürütmesini sağlamak
Gönüllülerin bu çalışmaları diğer tıp fakülteleri ile paylaşabilmesi ve gerektiğinde tıp eğitimindeki sorunların çözümü konusunda ortak hareket edilebilmesi için bir platform oluşturmak,
Tıp öğrencilerinin aldığı eğitimle ilgili eleştirilerinde ve geliştirilmesini istediği konularda, “bir şey yapmalı” diyen taraftan “bir şey yapan” tarafa geçişine destek olmaktır.
Nihai vizyonumuz ise, tıp eğitiminin kalitesini artırmak yoluyla mezun olan hekimlerin ‘kalitesini’ arttırmak yolunda üzerimize düşeni yapmak ve dolaylı olarak da toplumun sağlık düzeyini daha üst bir noktaya getirmektir. SCOME, Uluslararası Tıp Öğrenci Birlikleri Federasyonu’nun (IFMSA) 1951’de ilk kurulduğunda var olan iki çalışma kolundan biridir. Bu da, uluslararası düzeydeki tıp öğrencisi oluşumlarında tıp eğitimine verilen önemi bize gösterir. Bunun nedeni ise, Tıp eğitimi konusunda yapılan her çalışma ve iyileşmenin, kısa erimde, kendisini tıp öğrencileri yararına göstermesidir. Yani, biz kendimiz için bir şeyler yaparak dolaylı yoldan asıl amacımız olan toplum sağlığını arttırmaya çalışıyoruz. SCOME, Tıp Eğitimi ile alakalı birçok ulusal ve uluslararası kuruluş ile işbirliği içinde olup öncelikle Türkiye’de öğrenim gören, sonrasında ise tüm tıp öğrencilerinin paydaşı olduğu tıp eğitimi konularında somut görüş ve önerilerini ilgili birimlere yansıtmaya çalışır. Bunların basında uluslararası alanda, Dünya Tıp Eğitimi Federasyonu (WFME), Avrupa Tıp Eğitimi Birliği (AMEE); ulusal alanda ise tıp eğitimini etkilemekte söz sahibi olan (TEGED, UTEAK, TEPDAD, Tıp-Dek vb. kuruluşlar ve fakülte düzeyinde Tıp Eğitimi Anabilim Dalları ve Dekanlıklar gelmektedir.